rss
email
facebook

19 февруари, 2012

Размисли върху домашното кино част 2...

Размисли върху прожекционния екран...

Още от самото начало се оказа, че екранът, който купих, не е правилния избор.
За съжаление трябваше да се вмъкна в 300лв бюджет, което наложи закупуването на този екран.
Първоначално екранът беше със съотношение 4:3. Това не ме устройваше, тъй като над картината оставаше голяма бяла площ, която намаляваше възприеманият контраст. През главата ми тогава преминаха различни идеи за премахването на тази бяла площ, но в крайна сметка се спрях на най-радикалната - боядисването на платното с черна боя.
Боядисването се случи за около 1 час с боя предназначена за оцветяване на латекс. Много черна, гъста и евтина. След намаляването на екрана до 16:9 решението ми се оказа сполучливо и резултатите бяха добри. Като всяка нещо при мен, тези добри резултати постепенно станаха приемливи и след това осъзнах следващия проблем - Филмите, които гледам са в тъй наречения cinema scope формат - 2,35:1. При прожектирането на този формат върху 16:9 екран остават свободни бели ивици под и над картината. Отскоро това стана проблем за мен, защото започна да ме дразни. 

Отново започнах да обмислям възможностите.
Вариантите бяха следните:
- Да боядисам отново екрана до 2,35:1
- Да си купя нов статичен екран за стенен монтаж с формат 2,35:1
- Да си направя екран върху стената с формат 2,35:1

Първият вариант е неприемлив, защото исках да запазя екран 16:9.
Все още има много филми, които ползват този формат, както и повечето ТВ предавания.
Вторият вариант е най-добрия, но след проверка се оказа, че тези екрани са от 900лв нагоре. Финансово неоправдано е.
Остана ми третия вариант, който не само ще бъде евтин, но има потенциал да достигне качеството на втори вариант.

Планът, който се оформи е следния:
Размерите на екрана са: 220см широчина Х 95см височина.
Размер на черната рамка по периферията: мин 5см.
На базата на тези размери ще купя МДФ платно, което ще бъде боядисано с бял латекс.
Черната рамка ще направя с вече споменатия черен пълнител.

След време ще мога да купя комплект Screen Goo.
Латексът ще послужи като добра основа за Goo боята.
Целият проект трябва да излезе около 250лв.
Очаквайте повече информация и може би снимки.

Допълнение:
След петъчното ми посещение в IMAX салона, започнах да осъзнавам, че киното ми никога няма да бъде дори 10% от това, което е IMAX като изживяване.
Не случайно го рекламират като The IMAX experience!