rss
email
facebook

09 декември, 2009

E-books...

Книгите последно време, като че ли не се радват на голяма популярност сред младите, а и не само, хора. Вероятно това се дължи на по-модерните средства за забавление като Интернет, Телевизия и Кино. Разбира се аз също обичам да гледам много филми, следя по няколко сериала едновременно и ходя на кино при наличието на хубав филм. Всеки път обаче, когато хвана някоя книжка се убеждавам какъв прекрасен метод за развлечение и отмора е това. Не само, че книгите ти позволяват да се потопиш по-дълбоко в един детайлен и красив свят, в който границите се определят само от въображението на читателя, но също така самият той може да увеличи удоволствието от добрата книга като забави или ускори темпото на четене. Трябва да си призная, че през последните години аз самият преоткрих това удоволствие. Като малко дете никога не обичах да чета, струваше ми се скучно и трудно занимание, вероятно като на повечето хора, които също не четат. С времето обаче преоткрих удоволствието от четенето.
В тази връзка от едно известно време съм започнал да чета книги в електронен вид. Трудно ми е да си спомня, кога точно за последно държах класическа хартиена книга вместо телефона си, на който чета. /Телефонът е НТС с 3,8 инчов екран/ Само за тази година вероятно съм изчел около 30-40 книги и разкази. Разбира се преди електронните книги съм изчел доста класически книги, разбирайте хартиени. Електронните книги обаче се оказаха още по-страхотно изживяване, защото четенето с помощта на телефон или друг вид устройство е възможно вече абсолютно навсякъде и не съм зависим от добрата осветеност. Класическа книга най-добре се чете в слънчева стая или още по-добре на въздух под самите лъчи на Слънчо.

Използвайки обаче телефонът си мога да чета където пожелая и когато пожелая. За съжаление обаче от известно време усещам и негативната страна на четенето от телефон или по-скоро проблемът ще да е в малкия LCD екран и най-вече подсветката, която натоварва очите. В тази връзка реших да направя едно леко проучване за устройства с тъй наречения E-Ink екран. Едно от интересните такива устройства се оказа Barnes & Noble The Nook.

Вероятно в бъдеще ще се сдобия с един Nook, защото несъмнено за човек, който чете това устройство означава много. Май забравих да спомена, че е базирано на Google Android и че има WiFi + 3G модул ;) Ако се докопам до едно такова с удоволствие ще споделя в блога едно малко превю.

Ако все пак четете на някой "умен" телефон като мен горещо ви препоръчвам програмата AlReader. Изключително лека, достъпна за най-различни платформи, с възможност за български интерфейс, зареждаща всички формати и най-вече притежаваща куп функции улесняващи четенето и работата с нея.

За хората, които четат тези редове и се чудят откъде по дяволите могат да си свалят малко електронни книги, то отговорът е следния: www.chitanka.info
Има от пиле мляко... Приятно четене!